Ragna Ja

Via een hersenbloeding van avontuurlijk naar gezapig. Ga niet langs af, u ontvangt geen 200 gul–eeh euro.

Het Ligt In Haar Bed En Het Gromt..

Ik heb het nog lang volgehouden vind ik zelf.

Wel moe en een zeer hoofd, maar nog steeds te doen. Tot vandaag. Een verbouwing in de straat, klussende achterburen. Mooi weer dus gillend buitenspelend kinderspul voor de deur. Kletsende huisvrouwen, stuiterende voetballen en rinkelende kutfietsbellen en net als toefje op de taart een bellende ijscowagen (met bijbehorende kinderzeurkoren).

GROM. Daar issie dan. Een enórme MEUH. Ik was er al op aan het wachten natuurlijk. Ik voel mijn lontje met de minuut korter worden tot er niks van over is en een diepe boze frons zich permanent tussen mijn wenkbrauwen heeft genesteld. Lief krijgt inmiddels al een paar uur geen ander antwoord dan: ‘waar bemoei je je mee?’ of ‘wat moet je?’ en haalt zo af en toe zijn schouders op. Zelfs al mijn dromen, bij ieder dutje, zijn weer verworden tot boze nachtmerries waaruit ik nog woester wakker werd dan ik eraan begon.

Die boosheid, het niks kunnen hebben, misschien dat ik dat nog wel het vervelendste vind van hersenletsel.

Extra pijnstillers erin, oordoppen en hopen dat ik zoveel mogelijk slaap. (o en hopen op regen. Omdat dat goed is voor de tuin *schijnheilig kijkt*)
En als ik over een paar dagen bijgeslapen en uitgescholden ben… misschien is deze taart dan wel een goed idee voor mijn Lief. (zus heeft al aangeboden hem wel te willen bakken)

Foto en idee van dit blog.
9 reacties op “Het Ligt In Haar Bed En Het Gromt..

  1. MarijkeBdeJong
    april 7, 2012

    Je weet dat de terugslag komt en toch valt het altijd weer tegen. Weet ik ook uit ervaring. Sterkte hoor. En een heel zacht knuffeltje.
    XXX

  2. hondaluza
    april 6, 2012

    *Een krat vol met morele oordopjes verstuurt*

  3. petra
    april 6, 2012

    Hoi ragna,moet je zeker vragen aan je zus van die taart erg leuk. wat jij in je blog schrijft, is alles wat ik zelf herken, prezies hetzelfde!(NAH) groet Petra

  4. Leontineke
    april 6, 2012

    LIeve RagnaJa, dit lezende mag het van mij gaan stortregenen, graag 2 dagen (of langer). Voor jou van mij! (en ook omdat mijn open huis weer dicht is, maar niet af ;-) )

  5. thuisschool
    april 6, 2012

    het is ook moeilijk. Sterkte maar weer, met de MEUH en alle andere aspecten van de NAH op dit moment. Goed ook wat je voor TEDxMaastricht schreef, dat je meer rust en tijd wil voor samen met je lief.

  6. culinette
    april 6, 2012

    Ik denk dat hij het zonder taart ook wel begrijpt. En als het huis straks verkocht is en jullie zitten in een hutje op de hei dan heb je al die fijne mooiweergeluiden niet meer. Maar dan wil ik je ook niet horen over de vogeltjes die zingen! ;-)

    • Ragna
      april 6, 2012

      Ah.. maar da’s simpel! Vogeltjes kun je wegjagen of afschieten. Als je dat met kinderen doet krijg je meteen gedoe met hun ouders…

      • Marianne
        april 6, 2012

        Ik jaag de vogeltjes ook weg op onze veranda. Zelfs de mooie gele en de kleine pieperts. Hard klappen en steentjes gooien (oeps … per ongeluk). Weg jullie kwellende herrieschoppers.
        Meis, al mijn reserve is op en alles is te hard – zelfs het borrelde koffieapparaat.
        Sending you a big kiss.
        xxxx

Geef een reactie

Informatie

Dit bericht was geplaatst op april 6, 2012 door in Daily Life, Hersenbloeding, NAH en getagd als , , , , , , , .

Archief

Follow Me on Pinterest

Auteursrechten en Cookies

Lees je mee? Leuk. Gebruik je iets van mijn blog? Prima. Dan wel graag met een vermelding van en link naar het origineel. Een mailtje vind ik dan ook wel zo aardig. Moet hier ook nog iets over cookies? Nah, de cookies zijn op. © RagnaJa

Blog Stats

  • 220,334 hits
Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 233 andere volgers

